.
uk
Worldwide
20-річна трансформація фармринку: спогади Раджива Гупти
6 Серпня, 2015
news

Наша історія на фармацевтичному ринку України почалася ще в 1994 році, як дистриб’юторської компанії. Згодом ми почали виробництво та маркетинг наших власних препаратів.

За останні 20 років на фармацевтичному ринку відбулися значні зміни. Змінилася структура ринка, змінилися виробники, дистриб’ютори, аптеки. Всі ми починали в один й то й же час, та ніхто не знав, що сьогодні деякі компанії стануть гігантами та увійдуть до ТОП -20 у своєму напрямку. Це нормальне явище, це еволюція фармацевтичного ринку.

Регуляція фармацевтичного ринку, звісно, змінилася в кращій напрямок. И це радує. Найстрашніше те, що я сьогодні помічаю, – це наявність хибних думок, що в Україні є фальсифікат лікарських засобів. Моя думка, як фахівця – сьогодні в Україні в аптеках немає фальсифікату. І це є результатом роботи регуляторних органів нашої країни. Як би ми не критикували роботу влади, але ми досягли того, що в аптеках з’явився якісний товар. Цьому також сприяло впровадження вимог належної виробничої практики (Good manufacturing Practice – GMP).

Ми дуже позитивно ставимося до таких регуляцій. Чим жорсткіше регуляторний вплив, тим більше виграє пацієнт. Я не хочу називати конкретні країни, але проблеми зі здоров’ям з’являються тоді, коли держава не дуже жорстко ставиться до виробництва лікарських засобів, дистрибуції та роздрібного сегменту ринку. Може бути так, що компанія виробляє дуже хороший продукт, який потім в аптеці зберігається в неналежних умовах. В Україні, на щастя, такого давно немає.

Протягом багатьох років в Україні створювалася система реєстрації та контролю якості лікарських засобів, яка на сьогодні може вважатися однією з кращих серед країн СНД. У нас дійсно є кваліфіковані фахівці яким необхідна гідна оплата праці.

У сьогоднішньої ситуації в країні, звичайно, виграли вітчизняні виробники. І не через підтримку держави, а завдяки гнучкості і стійкості до змін на ринку. Присутність керівників компаній в Україні дає можливість швидко реагувати, приймати рішення і рухатися далі.

Що стосується конкуренції на ринку вітчизняних та зарубіжних виробників лікарських засобів, то на сьогодні вона зменшилася. Інтерес до ринку України знижується, маржинальність бізнесу падає. Слід зазначити, що останні події на фармринку посприяли консолідації зусиль іноземних та вітчизняних компаній на шляху побудови прозорої роботи представників влади.

Мені здається, що сьогодні фармацевтичному ринку необхідний спокій. Ми не чекаємо допомоги від держави. Ми не повинні зупинятися. Ми віримо тільки в себе та своїх співробітників. Це мій принцип, і він працює.

Говорячи про майбутнє фармацевтичного ринку в Україні, можу припустити, що перевага буде у вітчизняних виробників, які мають відповідні потужності, здатності і можливості. На жаль в найближчі 5-10 років великого майбутнього у оригінальних препаратів немає.

З позитивного: сьогодні в Україні фармацевтичні університети дають правильні знання, функціонують сучасні заводи, що виробляють якісні лікарські засоби, на високому рівні знаходиться система контролю якості.

Наостанок, користуючись нагодою, хочу привітати очолюваний Ігорем Крячко колектив «Щотижневика АПТЕКА» з виходом ювілейного 1000 номера! Це велика подія. Незважаючи на кризи, які наздоганяли України, багато періодичних видань змушені були йти з ринку, «Тижневик АПТЕКА» продовжує радувати своїх читачів актуальною інформацією про стан фармацевтичного ринку.

Я пам’ятаю, що ми виступили рекламодавцем в одному з найперших випусків «Щотижневика АПТЕКА» ще в далекому 1995 року, і до сьогодні зберегли теплі партнерські відносини.

Крім цього проекту, компанія «МОРІОН» надає широкий спектр послуг, які сприяють об’єднанню всіх учасників фармацевтичної галузі. Тому бажаю Вам подальшого розвитку та випускати у світ нові корисні продуктові кейси.

Матеріал Надано інформаційнім ресурсом www.apteka.ua